Rodzaje witamin


Warto wiedzieć, że warzywa mające spore ilości karotenu powinny być jedzone wraz z rozmaitymi tłuszczami po to, aby witamina A była łatwiej przyswajalna. Jeżeli nie mamy odpowiedniej ilości tego składnika, może pogorszyć nam się wzrok, ale też brzydziej prezentuje się nasza skóra. Spada wyraźnie ogólna kondycja naszego organizmu. Następny rodzaj witaminy, o jakiej także trzeba wspomnieć to witamina D. Jest to witamina, której potrzebujemy mieć między pięć a osiem miligramów. Wysypuje na przykładhttp://www.apartamenty.in/pl/apartamenty-na-sprzedaz w rybach, zwłaszcza morskich, w nabiale takim jak jogurt, śmietana oraz jajka. Jest też obecna w mięsie. Uzyskuje się ją zwłaszcza, kiedy wystawiamy się na słońce. Nie zapominajmy, że witamina D jest bardzo istotna zwłaszcza wśród ludzi starszych a także dzieci, ponieważ jej stosowne uzupełnianie i niedopuszczanie do powstawania braków, zapobiega odwapnianiu kości.
W przypadku większych niedoborów tej witaminy natomiast może dojść do osteoporozy czy też osteopenii. Witamina E z kolei występuje w ilości najlepiej dwunastu miligramów. Występuje w kiełkach zbóż, w roślinach strączkowych, kapustnych warzywach, w jajkach oraz olejach roślinnych. Jest obecna w organizmie po to, aby nie dopuścić do niepłodności. Ale też warto pamiętać o zachowaniu umiaru, ponieważ przesadzając z jej ilością może wykazywać działanie rakotwórcze. Następna to witamina K. Jest ona potrzebna średnio w ilości jakiegoś sklep z meblami tapicerowanymijednego miligrama. Znajduje się w jajkach, zwłaszcza w żółtkach, w marchewce, w kalafiorze, w soi, w nabiale, zielonych warzywach. Zaleca się ją spożywać najlepiej jako warzywa zielone połączone z niewielką tłuszczu.

Źródło: http://plisy-rolety.pl/oferta/rolety/dzien_noc.html