Gdzie szukać witamin

Still life of variety of Healthy Foods

Witamina PP jest obecna także w mięsie zwłaszcza wieprzowym oraz występuje w jajkach i owocach takich jak pomarańcze i jabłka. Witamina B12 natomiast powinna być w ilości około pięciu miligramów. Występuje w kiełkach, ryżu, warzywach, zwłaszcza tych zielonych, ale także w śledziach, mięsie oraz nabiale. Poza witaminami z grupy B, w ludzkim organizmie niesamowicie istotne jest zadbanie o obecność witaminy A.
Jest to witamina, jaka może być obecna dwóch wariantach – albo jako karoten, albo jako retinol. I tak, kiedy mowa o karotenie, to chodzi o prowitaminę. Jest to składnik, który zostaje przekształcony na witaminę A. Z kolei jeżeli mowa o retinolu, to jest to witamina czynna biologicznie. Potrzeba nam na co dzień dużo tej witaminy, bo od trzystu do nawet siedmiuset pięćdziesięciu miligramów. Wszystko zależne jest od naszego trybu życia, tego jak ta witamina jest przez nasz organizm przyswajalna, jaki jest nasz stan organizmu oraz wiek.
Nieco inne będzie zapotrzebowanie u ludzi chorych, zdrowych, https://wfw.com.pl/strony/wydaj-ksiazke/starszych, dojrzewającej młodzieży czy małych dzieci albo kobiet w ciąży bądź w okresie karmienia. Źródła retinolu to głównie nabiał, czyli wszelkiego rodzaju sery, w tym głównie żółte, ale też w twarożku czy maśle oraz śmietanie. Źródła karotenu natomiast to są owoce i warzywa. W szczególności są to zielone oraz pomarańczowe rośliny. Mowa tu o dyni, marchewce, ale także sałacie, zielonym groszku, koperku, szczypiorku, szparagówce, jarmużu. Ponadto wiele jest jej w owocach takich jak mandarynki, morele, brzoskwinie oraz mango.

Źródło: